Sosiaalinen media

Kuluttajan tavoittaminen on nyt helpompaa kuin koskaan, mutta kuluttajaan vaikuttaminen on vaikeampaa kuin koskaan. Yli 80% suomalaisista käyttää sosiaalista mediaa. Asiakkaasi käyttävät todennäköisesti sosiaalista mediaa, joten myös yrityksen tulee olla siellä tavoitettavissa. Sosiaalisen median kanavat tarjoavatkin valtavan potentiaalin tavoittaa eri kohderyhmiä.

Sosiaalisessa mediassa voi tavoitella orgaanista näkyvyyttä kiinnostavalla sisällöllä tai toteuttaa mainoskampanjoita. Myös mainoskampanjoissa sisältö on ratkaisevaa, jotta tavoitettu henkilö saadaan pysähtymään sisällön äärelle.

Haluttu kohdeyleisö on helppo saavuttaa, sillä somekanavat tuntevat käyttäjänsä hyvin. Somea käytetään vapaaehtoisesti jo valmiiksi, joten kohderyhmä tavoitetaan luontaisesti heille mieleisen sisällön ääreltä.

Tehokas some-markkinointi vaatii hyvää ymmärrystä kohdeyleisöstä.

Some sisällöntuotanto
Somessa voi lähteä tavoittelemaan kohderyhmiä orgaanisilla tuloksilla, jossa luodaan kohderyhmään kiinnostavaa sisältöä. Tällä hetkellä trendaa aito sisältö, jossa tuodaan esille ihmisiä, oikeita kohtaamisia ja palveluita. Käyttäjille on tarjolla runsaasti erilaista sisältöä, joten tarjotun sisällön tulee erottua joukosta ja saada käyttäjä pysähtymään sisällön äärellä. Kiinnostava sisältö voi olla kuva-, teksti- tai videosisältöä. Erityisesti liikkuva kuva on tehokas tapa tavoittaa kohderyhmää. Sen on todettu kiinnittävän käyttäjien huomion muita sisältöjä tehokkaammin.

Hyvä sisällöntuotanto ei rakennu yksittäisten päivitysten varaan. Suunnitelmallisella ja jatkuvalla sisällöntuotannolla luodaan yrityksen näköinen somekanava ja sitoutetaan valittu kohderyhmä. Tärkeänä osana sisällöntuotannon ohella on myös


Some-mainonta
Some-mainonta on joustava mainosmuoto, jossa voi määrittää itse haluamansa budjetin ja maksaa vain saaduista tuloksista, kuten klikkauksista tai näytöistä.

Kohderyhmä on mahdollista tavoittaa esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden mukaan, ammatillisten tietojen mukaan, seurattujen tilien mukaan tai uudelleenmarkkinointina, kun käyttäjä on vieraillut verkkosivuilla.

Some-mainonnan tehokkuus on tarkasti mitattavissa. Se auttaa markkinointistrategian kehittämisessä ja optimoinnissa.

Vahvinta osaamistamme on Facebook-, Instagram- ja YouTube -markkinointi.

Some-markkinoinnin etuja

  • Mahdollisuus tavoittaa laaja kohdeyleisö

  • Tehokas kohdistettavuus

  • Kustannustehokkuus

  • Vuorovaikutteisen suhteen luominen asiakkaiden kanssa

  • Nopea tapa jakaa tietoa

  • Tulosten mitattavuus